Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala společnost ŠKODA AUTO, druhou příčku obsadila společnost Microsoft a třetí Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, převzali vítězové na slavnostním gala večeru, který se uskutečnil včera ve Veletržním paláci v Praze.

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do ŠKODA AUTO
Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do ŠKODA AUTO

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který probíhá již 19 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního devatenáctého ročníku se zúčastnilo více než 200 000 respondentů ze 32 zemí. V České republice se průzkum uskutečnil po druhé, a to na vzorku 4778 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru. 

V průzkumu hodnotí respondenti nejrůznější atributy, jako např. atraktivitu,  pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, mzdu a benefity, atmosféru na pracovišti či zajímavost náplně práce. „V očích většiny zaměstnanců je atraktivní společnost taková, která má dobrou pověst, nabízí svým lidem možnosti kariérního rozvoje, dokáže je dobře zaplatit a dopřát jim i zajímavé benefity,“ uvádí Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, a dodává: „Vidíme rostoucí důraz zaměstnanců na „měkké“ faktory, jako je zajímavá pracovní náplň, flexibilita a rovnováha pracovního a osobního života. Jako společnost bohatneme a práce již dávno není alfou a omegou našich životů. Zejména mladší generace svůj vlastní, osobní čas práci obětovat nechtějí. Firma, která dává svým lidem dostatečný prostor pro realizaci a růst a zároveň umožní uspokojovat jejich potřeby mimo své zaměstnání, získává oproti konkurenci výraznou výhodu.“ 

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba, retail a spotřební zboží (FMCG).


TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR: 

  1. ŠKODA AUTO
  2. Microsoft
  3. Seznam.cz
  4. LEGO Production
  5. IBM
  6. Avast 
  7. SAP Services
  8. Siemens
  9. Kofola 
  10. Mall.cz


Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: Air Bank
Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services
Vítěz z oboru výroby: LEGO Production
Vítěz z oboru retailu: Mall.cz
Vítěz v oboru FMCG: Kofola

„Z průzkumu opět vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí a aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, mají na trhu práce výraznou výhodu. I přes velký pokrok v automatizaci nás v nejbližších desetiletích nečeká žádná zásadní výměna lidí za roboty, přetlak na trhu práce tedy s největší pravděpodobností přetrvá. Potvrzuje to i demografická prognóza, dle níž Česku hrozí nedostatek lidí v produktivním věku. Aby tedy firmy byly i v budoucnu schopné získávat kvalitní lidi, musí na své pověsti a značce zaměstnavatele aktivně pracovat,“ uvedl na závěr Jacek Kowalak.

o průzkumu Randstad Employer Brand Research

Nezávislý průzkum zpracovává pro Randstad společnost TNS Kantar na základě vlastní vyvinuté metodiky. Je založený na vnímání obecné populace v dané zemi. Průzkum zkoumá úroveň atraktivnosti zaměstnavatele u 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru v zemi, které zná alespoň 10 % populace. Letošní ročník je 19. v řadě a zahrnuje 6 162 firem a více než 200 000 respondentů ve 32 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil po druhé a to na vzorku 4 778 respondentů. Reprezentativní vzorek respondentů zahrnuje zaměstnané (66 %) a nezaměstnané (3 %) osoby, studenty (12 %), OSVČ/podnikatele (6 %), ženy v domácnosti (6 %) ve věku 18 až 65 let, přičemž věková skupina 25 – 44 let je navýšena oproti ostatním skupinám. Dotazování prostřednictvím online dotazníku proběhlo mezi 16.12.2018 – 3.1. 2019.

o společnosti Randstad

Randstad je globální lídr v segmentu HR služeb a specializuje na řešení v oblasti flexibility práce a poskytování personálně poradenských služeb. Podporujeme lidi a společnosti v dosažení jejich skutečného potenciálu. Věříme, že nejlépe se toho dá dosáhnout spojením lidského přístupu s využitím nejmodernějších technologií. Naše portfolio služeb zahrnuje klasické agenturní zaměstnávání a vyhledávání pracovníků na hlavní pracovní poměr, in-house řešení, executive search a komplexní řešení v oblasti HR. Randstad je aktivní ve 38 zemích, na konci roku 2018 měl 38 820 vlastních zaměstnanců a 4 826 poboček a inhouse pracovišť. V roce 2018 Randstad vygeneroval příjmy v hodnotě 23.38 miliard eur a od listopadu 2018 je na pozici světové jedničky ve svém oboru. Randstad N.V. byl založen v roce 1960, se sídlem v Diemen (Nizozemí) a je kótován na NYSE Euronext Amsterdam. V České republice patří Randstad mezi největší personální agentury, má 170 konzultantů a poskytuje služby v oblasti agenturního zaměstnávání, procesního řízení lidských zdrojů a vyhledávání lidí na stálé úvazky klientům prostřednictvím 20 pracovišť. Více informací na www.randstad.cz. Pro více informací navštivte www.randstad.com nebo www.randstad.cz.