Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do Microsoftu

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala společnost Microsoft, druhou příčku obsadila společnost ŠKODA AUTO a třetí se umístila společnost Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, se i letos muselo obejít bez tradičního slavnostního galavečera a jednotliví vítězové převzali ocenění z rukou zástupců agentury Randstad během online vyhlášení výsledků.

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research (REBR), který probíhá již 21 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích, které zná alespoň 10 % populace, a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního ročníku se zúčastnilo více než 190 000 respondentů ve 34 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil počtvrté, a to na vzorku 4 750 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru.

Kromě samotné atraktivity respondenti hodnotí i další atributy, např. pověst zaměstnavatele, finanční zdraví, používání moderních technologií, jistotu zaměstnání, možnosti kariérního posunu, mzdu a benefity, atmosféru na pracovišti či zajímavost náplně práce. „Letošní rok promíchal pořadím firem v celé TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů a posun technologických či farmaceutických firem směrem nahoru dokazuje, jak se do subjektivního hodnocení atraktivity ze strany Čechů samozřejmě vždy promítá i objektivní situace ve společnosti. Firmy, které se pohybují v sektorech silněji zasažených pandemií musí bojovat na všech frontách – i o zachování perspektivnosti a atraktivity směrem k potenciálním zaměstnancům. V tomto ohledu je umístění řady z nich v první desítce důkazem jejich velmi dobré výkonnosti a komunikace značky zaměstnavatele,” říká Jacek Kowalak, ředitel české pobočky společnosti Randstad, a dodává: „Pro všechny společnosti představuje budoucí vývoj výzvu, jak se svým brandem pracovat, aby nepřicházely o kvalitní pracovníky. Lidé totiž velmi silně vnímají trendy v ekonomice a jsou schopni vyhodnocovat, které obory jsou v jejich očích perspektivní nebo odolnější vůči podobným vlivům.“

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR v roce 2021:

1. Microsoft
2. ŠKODA AUTO
3. Seznam.cz
4. Red Hat
5. Škoda Transportation
6. Sanofi Aventis
7. Oracle
8. IBM
9. Plzeňský Prazdroj
10. Kofola

„Prvenství v letošním ročníku ankety o nejatraktivnějšího zaměstnavatele Randstad v Microsoftu vnímáme jako potvrzení toho, že zaměstnanci jsou u nás opravdu na prvním místě. A to platilo v uplynulém, pro všechny velmi náročném roce dvojnásob. Ráda bych na tomto místě poděkovala zejména všem vedoucím týmů, kteří svým kolegům dávají potřebný prostor a podporu pro získávání nových dovedností. Dynamické, inkluzivní a bezpečné pracovní prostředí jsou spolu s důrazem na dlouhodobý rozvoj zaměstnanců nedílnou součástí hodnot a firemní kultury společnosti Microsoft,” říká Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.

„Je to ocenění práce všech v naší společnosti a velice si toho v této nelehké době vážíme. Nadále pro nás zůstává prioritou péče o naše zaměstnance a jejich vzdělávání,“ uvádí Petra Meliška, vedoucí náboru a HR marketingu společnosti Škoda Auto.

„Minulý rok byl i pro nás velmi náročný, protože jsme se dostali do spousty pro nás nových situací. Seznam.cz i přes útlum ekonomiky nadále rozvíjel své služby pro uživatele a klienty. Nábor se tedy nezastavil, jen se přesunul ze dne na den do online prostředí a pro nás to znamenalo víc se zaměřit na "prodej" Seznamu potenciálním kandidátům. Ocenění je důkazem, že se nám to daří, a to hlavně proto, že se všem kandidátům věnujeme individuálně, abychom jim zprostředkovali firemního ducha a také pracovní příležitosti nabízíme pravdivě. Jsme stále velká parta nadšených lidí, kteří vědí, na čem společně pracují a posouvají se v inovacích – nejen v HR – stále dál," komentuje ocenění David Koláček, manažer náboru v Seznam.cz

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award opět oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z jednotlivých sektorů:

Vítěz ze sektoru automotive: ŠKODA AUTO
Vítěz ze sektoru bankovnictví a pojišťovnictví: Air Bank
Vítěz ze sektoru business services/podnikové služby: Deloitte
Vítěz ze sektoru energetika, stavebnictví a facility: ČEZ
Vítěz ze sektoru farmacie a přírodní vědy: Sanofi Aventis
Vítěz ze sektoru FMCG: Plzeňský Prazdroj
Vítěz ze sektoru IT a telekomunikace: Microsoft
Vítěz ze sektoru logistika a doprava: ČSA/Smartwings
Vítěz ze sektoru retail: IKEA
Vítěz ze sektoru výroba: Škoda Transportation


O průzkumu Randstad Employer Brand Research (REBR):
Nezávislý průzkum zpracovává pro Randstad společnost TNS Kantar na základě vlastní vyvinuté metodiky. Je založený na vnímání obecné populace v dané zemi. Průzkum zkoumá úroveň atraktivnosti zaměstnavatele u 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru v zemi, které zná alespoň 10 % populace. Letošní ročník je 21. v řadě a zahrnuje 6 493 firem a více než 190 000 respondentů ve 34 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil počtvrté, a to na vzorku 4 750 respondentů. Reprezentativní vzorek respondentů zahrnuje zaměstnané (59 %) a nezaměstnané (6 %) osoby, studenty (13 %), OSVČ/podnikatele (7 %), ženy/muži v domácnosti (7 %) ve věku 18 až 65 let, přičemž věková skupina 25–44 let je navýšena oproti ostatním skupinám. Dotazování prostřednictvím online dotazníku proběhlo v lednu 2021. Atraktivita dané společnosti je hodnocena na základě odpovědi na otázku “Chtěl/-a byste pro společnost XY pracovat?”; odpověď “Ano” pak značí atraktivitu dané společnosti coby potenciálního zaměstnavatele.