Kdo jsou nejatraktivnější zaměstnavatelé v České republice?

Víte, kdo jsou nejatraktivnější zaměstnavatelé v Česku? Máte představu, jaké firmy stojí na žebříčku těch nejžádanějších a čím si svou pozici vysloužily? Možná v jedné takové sami pracujete a ani o tom nevíte. :-)

 

Znáte nejatraktivnější zaměstnavatele v ČR?

Co to vlastně znamená, když se řekne, že je firma atraktivní? V očích většiny zaměstnanců je to taková společnost, která má dobrou pověst, nabízí svým lidem možnosti kariérního posunu, dokáže je dobře zaplatit a dopřát jim i zajímavé benefity. Ale ani peníze nejsou vše. Lidé chtějí pracovat v místě, kde panuje příjemná atmosféra a kde se cítí dobře. V dnešní uspěchané době nabývá na důležitosti i možnost flexibility. Nikoho nebaví obětovat se pro zaměstnavatele, který požaduje všechen volný čas a nemá žádné pochopení pro potřebu věnovat se také vlastní rodině nebo zájmům. Naopak podnik, který dává svým lidem dostatečný prostor a možnost fungovat dobře nejen v práci, ale uspokojovat i potřeby mimo ni, získává velké plusové body. 

Na co lidé koukají, když si vybírají zaměstnavatele? 

Jak by se dalo předpokládat, plat a benefity hrají při rozhodování o nové práci tu největší roli. Při výběru zaměstnavatele na ně hledí 76 % Čechů. Bylo by ale mylné domnívat se, že to je jediná věc, která budoucí zaměstnance zajímá. Pěkný plat nepřináší uspokojení, pokud nad vámi visí hrozba výpovědi nebo krachu firmy a každý den chodíte do práce ve strachu, že to může být ten poslední. Mnozí proto chtějí mít i jistotu, že je na tom jejich budoucí chlebodárce finančně dobře (52 %) a poskytne jim jisté a stabilní místo (62 %). Vzhledem k tomu, že většina Čechů tráví v práci velkou část svého času, není jim lhostejné ani příjemné pracovní prostředí (52 %) a zajímavá pracovní náplň. 

Co lidé od zaměstnavatele doopravdy chtějí

Dobrý plat je tedy jednoznačným lákadlem pro všechny a skoro všechny skupiny obyvatel ho uvádějí jako nejpodstatnější faktor, podle kterého se při výběru práce rozhodují. Důležitost a pořadí dalších výhod se pak ale liší.

Svobodný mladík právě nastupující do prvního zaměstnání mívá obvykle jiná očekávání, než jeho kolega, který právě podepsal hypotéku a těší se na narození potomka nebo kolegyně, která se chystá zanedlouho do penze. Svou roli v tom, co považujeme u zaměstnavatele za důležité, hraje náš věk, typ vykonávané práce, postavení nebo i aktuální životní situace, ve které se zrovna nacházíme. 

Například mladší lidé do 24 let kladou větší důraz na možnosti kariéry a růstu a hodně jim záleží i na přátelské atmosféře v práci. S rostoucím věkem nabývají naopak na důležitosti stabilita zaměstnavatele a jistoty, které nabízí. Ženy mnohem více než muži hledí na atraktivní plat a zaměstnanecké výhody, muži oproti nim častěji pokládají za podstatné finanční zdraví firmy.

Kdo je nejlepší zaměstnavatel v ČR

A kdo jsou tedy ti nejlepší zaměstnavatelé v České republice? Které firmy splňují většinu požadavků, mají mezi lidmi tu nejlepší pověst a vysloužily si nejlepší hodnocení? Široká veřejnost, kterou jsme oslovili v našem nezávislém průzkumu Randstad Employer Brand Research, rozhodla jednoznačně a i přes rozdíly v očekávání mezi jednotlivými skupinami byla konečná volba jasná. Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu a ocenění Randstad Award si letos odnesla společnost Microsoft, druhou příčku pak obsadila společnosti ŠKODA AUTO a ze třetího místa se mohla těšit firma Seznam.cz. 

 

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:

1. Microsoft
2. ŠKODA AUTO
3. Seznam.cz
4. IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
5. LEGO Production
6. SAP Services
7. Plzeňský Prazdroj
8. Sellier&Bellot
9. ČEZ
10. Kofola

Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB
Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services
Vítěz z oboru výroby: LEGO Production
Vítěz z oboru retailu: IKEA

------

O ocenění Randstad Award:
Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů. 

 

< vrátit se na předchozí stránku

Komentáře

Zatím bez komentářů.

napište komentář

  1.  
vložte váš komentář